Alt du trenger å vite om Remarketing
Remarketing er annonsering som vises til mennesker som på et eller annet vis har en forbindelse til nettsiden eller tjenestene dine. Dette kan for eksempel være via besøk. Denne formen for annonser kan være et veldig kraftig verktøy, fordi det skal treffe kunder som har en interesse for det aktuelle produktet/tjenesten. Slik sett blir annonseringen relativt sett ganske nøyaktig, og det anses heller ikke som en særlig kostbar måte å reklamere på.
Hvordan fungerer det?
Enkelt forklart får internettbrukere opp annonser basert på egen aktivitet. Dersom du eksempelvis klikker deg inn på Akademika og ser på noen bøker, er sannsynligheten stor for at du i løpet av kort tid vil se annonser for de bøkene du har kikket på. Dette høres veldig flott ut for Akademika, og det er noe din bedrift også kan benytte seg av.
Bør jeg bruke remarketing?
Alt i alt vurderer vi hver enkelt situasjon konkret og helhetlig, men vi ender opp med å anbefale de fleste å bruke Remarketing i en viss utstrekning.
Oppsett av systemet og innholdet i annonsene er noe vi har lang og god erfaring med. Dersom du er usikker eller trenger hjelp til, eller er litt usikker kan du gjerne diskutere saken med oss. Dette tilbudet er selvfølgelig helt kostnadsfritt og uforpliktende.